onsdag 7 november 2018

Om hur jag tar kontroll över min tid

Inspireras och lär mig av andra som skriver om LifeHacks, personlig utveckling och investeringar. Hoppas kunna inspirera någon tillbaka.

Har gjort ett antal misstag som jag hoppas andra kan ta del av och därmed slippa upprepa.

Ekonomi är centralt när det gäller att få tiden att räcka till. Investeringar i aktier kan ge mig kursutveckling och utdelningar. Har dock svårt att se hur det hjälper mig på medellång sikt, dvs kommande 5-10 år. Omedelbart krävs förändringar i hur jag lever. Har redan en ganska slimmad utgiftssida. Det måste till fler förändringar för att optimera tiden.

Tror inte en sekund på tidig pensionering dvs att jobba ihop 5-10 miljoner och sen leva på utdelningen. Det skulle jag kunna åstadkomma på 3 år. Men hur smart är det om bolagen sänker sina utdelningar. Jag är mer intresserad av att successivt ta kontroll över 100 % av tiden samtidigt som jag har de pengar jag vill ha.

Inget som publiceras ska ses som rekommendationer att köpa eller sälja något.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar