lördag 17 november 2018

Min Fond

a.k.a portföljen
Tycker inte portföljen ser så jättekul ut när jag lyft ut mina övriga innehav som jag håller hemliga tills vidare. Storleken på portföljen är liten och direktavkastningen ligger på en dryg procent. Utdelningar återinvesteras.


ABB 8 % 
Framtidsföretag som jag äger tills vidare. Inväntar uppvärdering.

Inditex 3 %
Köper mina kläder där. Köpt till höga multiplar och ligger minus. Online eller inte. Här handlar folk kläder. Lägger i byrålådan.

Kinnevik 5 %
Ägt i två år. Aktien levererar inte och man måste gilla Zalando som säljer jättedyra kläder på nätet. Tycker deras sortiment påminner om MQ. Svagt plus.

Novo Nordisk 10 %
Innehav sen fyra år tillbaka. Folk tränar inte. Fetma ökar. Medicinsk fetmabehandling behövs troligen. Hård konkurrens avseende marknad för typ 2 diabetes och tappar andelar på insulinmarknaden. Eftersom man behöver väldigt lång uppföljningstid för att kunna säga något om vilka mediciner mot typ 2 diabetes som är att föredra råder nu total ovisshet avseende alla nya preparat. Försäljningen och aktien går inte bra. Svagt plus.

Övriga innehav 74 %

Här finns ett papper som hängt med sen 2014 och gått som tåget. Köpt in mig ytterligare några gånger och totalavkastningen ligger på drygt 90 %. Ser fortsatt köpvärd ut.
Ett annat bolag som kom in i portföljen 2016 har gått extremt starkt. Ett par mindre tilläggsköp.
Två investmentbolag som ligger i byrålådan. Cash 5 %.


Inget i inlägget ska ses som rekommendation att köpa eller sälja något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar