söndag 12 januari 2020

Dagen som varit

Upp 530, det var bra. Sen ganska mycket distraktion och fick ihop ett minimum av läsning. Sen några måsten. Sen lunch och därefter släktträff.
Tog mig ut och sprang 7.5 km. Började med 10 min uppvärmning. Försökte sen köra tempo 1 km som jag skulle kunna hålla i 10 km. 4min42s, men då ingick ett par uppförsbackar ca 200 m stycket. Tycker jag springer för långsamt. Väl uppvärmd tog jag mig an nya favoriten - hemifrån grinden till toppen av området där vi bor. 1.7 km och 115 höjdmeter varav rejält brant backe sista 300 m.
Har inte lyckats få till andningen på rundan och trots att jag var tvungen att gå 30 m i sista backen spurtade jag mig sen till nytt rekord - 10:22. Borde finnas ganska mycket utrymme att pressa den tiden. Har bara inte lungorna just nu.

Hemma körde jag sen stretching och 200 böjsträck + 200 sit ups under totalt 18 min.

Spenderade inga pengar idag. Känns bra att gå mot noll i kreditkortsräkning. Tycker det är en bra rutin, sen är jag lite missnöjd med att jag inte fick bonus på köp för 45000 kr under nov-dec pga nya och sämre regler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar