fredag 19 april 2019

Näst bästa investeringsbloggen...

...jag känner till heter Investingforvalue http://investingforvalue.blogspot.com/ 
När det kommer till resonerande kring investeringsbeslut överträffar skribenten nästan alla ekonomibloggar jag kommit i kontakt med. 

I senaste inlägget tas flera viktiga frågor som berör värdeinvestering upp. T ex vikten av att förstå en investering fullt ut, prognosticera kassaflöden och resonemang kring en koncentrerad eller diversifierad portfölj. 

Det är bara att gratulera de med 30 innehav eller fler som kan besvara följande två frågor som tas upp: "Den första är om man verkligen förstår företaget i fråga. Och den andra är, om ja, vad nuvärdet av de framtida kassaflödena, konservativt beräknat är." 

Jag tycker verkligen man har träffat essensen av investeringar i aktier när man publicerar inlägg 1-2 gånger per år. Själva upplägget på bloggen liknar värdeinvestering: långsamt och händelsefattigt, men med mycket substans och till låg risk att man läser något i onödan. Är generellt tacksam över att folk som driver ekonomibloggar är så transparenta med sina portföljer och investeringsbeslut, något som utbildat mig, men jag ser hellre ett läsvärde à la investingforvalue än fin webdesign eller reklam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar