onsdag 24 april 2019

Aktuella innehav och en syn på tidig pensionering




Tar det lugnt med köpen ett tag. Utökar min buffert och siktar på att tillföra portföljen 10-20 % cash. Mitt största innehav har varit köpvärt sen jag gick in första gången 2014 och lär vara det minst ett år till. Näst största innehavet ser dyrt ut. Läser på årsrapporterna för övriga innehav och återkommer.
Redovisar inte merparten av mina innehav eftersom det är fett tråkigt att skåda in i en 5 år ung portfölj som inte varit med om en enda finanskris. Om 10 år kan jag med glädje avslöja vad som fanns i portföljen om någon skulle vara intresserad då.

För övrigt tror jag att det är bättre att känna sig fri och nöjd med sin tillvaro nu än i framtiden. Det som eventuellt kommer att ske i framtiden blir förhoppningsvis en trevlig bonus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar