lördag 31 augusti 2019

Månadsrapport augusti + inleder barnsparande


Cykel, löpning och chins

Cyklat bra, men sprungit sämre. Var ytterst nära ett rekord till jobbet, men blev sinkad av ett rödljus. Får starta tidigare på morgonen. Det är magiskt att köra fort genom stan en tidig morgon med lite trafik.
Svårt att springa på cykeltrötta ben, men lär vara positivt inför kommande triathlonsatsning. När jag väl springer är det med en ökad kvalité jämfört med tidigare. Sprang 13 km häromdagen. Startade i ett ambitiöst tempo som jag höll i 6 km sen fick jag ge mig. Behöver springa mer och längre för att få igång en mer energisnål löpning. Nio träningspass under förra veckan är mycket bra. Den här veckan lugnare. Återhämtning är också bra.

Ekonomi

Börjar barnspar. Mitt barn ska börja lite tidigare än farsan. Hans investeringsstrategi kommer likna min. Första inköpet blev några aktier i Traction, som idag inte är speciellt billigt, men heller inte svindyrt.

Lägsta lönen på nästan ett år gav en procentuellt högre vinstmarginal än vanligt - 59,5 %. Får vara nöjd med det.
Portföljen på all time high efter en mycket stark tid för fastighetsbranschen och rapporterar Q3 nästa månad.


Hur gick augusti för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar