lördag 6 juli 2019

Cykelpendla

Ok, det var ett självbedrägeri att cykeln skulle vara en besparing :)
Lagt marginellt mindre på busskort sen jag började cykelpendla. Ofta man behöver åka kollektivt för att göra något. Även om jag vill och kan gå för att göra något ärende, så vill inte alltid min sambo samma sak.
Uppsidan är ju att man motionerar i snitt 6 timmar per vecka som cykelpendlare. Har 22 km till jobbet och får mig en riktig genomkörare till och från jobbet. Under juni fick jag ihop 450 km fördelat på tre veckor, vilket jag är mycket nöjd med. Satte rekord och lyckades komma hem på 52min30s. Känner att sub 50 är fullt realistiskt med rätt vind och tur med stoppljusen.

Löpningen lidande och kommer inte ut på samma sätt som tidigare. Måste planera bättre på helgerna och inte glömma bort intervallpassen. Just nu inte nära årets mål sub 40 på milen. Sprang ett ok tempopass häromdagen.

Inte så mycket chins under juni. Det är en vanesak och färskvara. Viktigt att köra varje kväll. Märkligt hur svårt det är att behålla kontinuiteten trots att tidsåtgången är så liten. Ligger på 12 just nu vilket är underkänt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar