onsdag 31 juli 2019

Summering av juli

Ekonomi

Fondsparandet fortsätter med köp varje månad. Börjar fr o m denna månad köpa Spiltan kort räntefond eftersom jag tror att börsen inte kommer att stiga mer. Alltså ett försök att tajma marknaden.

Få tror sig kunna tajma marknaden. Jag trodde jag skulle göra det i våras då pensionspengar skulle placeras. Funderade ett tag på en kort räntefond. Glad att jag valde aktiefond.

Lyckats låta bli att köpa aktier sen mars och det håller i sig.  0 kr i utdelningar under juni-juli.

Om jag får lov att räkna in amorteringar i sparande så landar månadens vinstmarginal på 59 %.

Träning

Löpningen går inte så bra, men har en ok grundform och borde börja angripa sub40 10 k.
Ur form (= slö) för chins. Inte nära några 18 som är nuvarande rekordet. Ny utmaning med chins för att komma upp i antal är 10x10 med start varje minut. Testat ett par gånger och inte varit nära att klara av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar