tisdag 31 december 2019

Avrundar 2019

Prickade inte så mycket på min lista om vad jag hoppades få ut av 2019. Fick dock mycket tid med familjen.  Och fick vara frisk. Vad kan vara viktigare?

Sprang milen på 43:30 under året. Ville gå under 40 min 2019, men det lyckades jag inte med. Hejdades rejält av några missade träningsveckor pga luftvägsinfektion. Kan ju bli bättre under 2020. 

Disputerade inte. Kan ju ändra på det 2020.

Haft ett rätt kul år på jobbet.
En sjukfrånvarodag. Svagt och slarvigt. Bättre planering hade kunnat förebygga det som hände (sova i tid kommer man långt med). Erbjöd chefen att komma in senare under dagen, men blev ombedd att stanna hemma, vilket är det klokaste när man har svårt att stå på benen. Uppe i totalt 2.5 sjukdagar under 12 års karriär.

Inte läst så många böcker som jag ville. Rätt seg biografi som förföljt mig i ett par år. Ska läsa ut den när jag återvänder till Sverige i mars. 

Portföljen levererade fantastiska + 26,8 %. Sämre än Avanza Zero, men i absoluta tal ett mycket bra år. Innehaven i Avanza-depån ökade 52 %. Mina två största köp har endast rört sig marginellt och ska förhoppningsvis bidra positivt under kommande år. Fastighetsaktierna har rusat och rört sig +60 % båda två. 

Lyckades ganska bra med att köpa större och mer sällan. Gjorde en del småinköp i slutet av året för att öka i hälso- och sjukvård där jag fortsatt är underviktad. Kommer köpa i denna sektor i början av året. Några få större köp i början av året tror jag är vinnande för mig. 


Affärerna jag gjorde


Sålde en dyr och lågpresterande hedgefond. 
Kinnevik fick lämna. 

Fonder köptes 11 av 12 mån. Rätt missnöjd med hur de presterade i jämförelse med index. 

Köpte aktier 12 ggr.
Tog in Sectra och ett hypat hälsovårdsbolag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar