onsdag 29 december 2021

Långsiktighet

Tittar på Mid Cap och ser att 17 aktier ökat > 100 % under året. Hexatronic har stigit 546 % i år och 957 % senaste tre åren. Flera Large Cap-bolag har ökat >300 % senaste tre åren. 
Jag sålde både Latour och Sagax tidigt under året. Fel beslut så klart. Dock kvarstår att framtida värdering av bolag kommer gå hand i hand med bolagets reslutat. Just nu ser jag en sällan skådad diskrepans mellan dessa faktorer. Tyvärr också i egna innehav. Att stå utanför marknaden är fel, men verkligen svårt hur man ska positionera sig nu. I min portfölj finns en rad tråkiga innehav som presterat "bara" +10-20 % i år, men så länge de känns långsiktigt hållbara så är jag gärna kvar i bolaget. Min första 10-taggare kommer. Behöver inte ske inom 3 år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar