torsdag 19 september 2019

Träna gratis

Sugen på att skriva in mig i en löparklubb för att lyfta min löpning till en högre nivå. Saknar inte pengar på något sätt, men med önskemål om ett större oberoende får man vara försiktig med utgifter. Friskvårdsbidraget borde täcka detta. Det finns statistik över hur många som har gymkort och hur få som faktiskt använder det.
Jag har via jobbet fri tillgång till ett mycket bra gym. Är där ca en gång i kvartalet.
Springer och kör korta styrkepass hemma. Det är gratis. Evigheter sen jag körde mitt 10-minuters styrkepass som är cirkelträning. Förra sommaren gjorde jag det på under 10 minuter. Idag tog det 14 min och fick stanna under chinsen pga att jag tog slut. Genomsvettig. Bra för moralen att köra detta cirkelpass som man garanterat blir genomsvettig av. Under andra rundan drar man väldigt djupa andetag under första momentet. Sen gör man resten på ren vilja. Totalt tre varv med varierade övningar. Stark blir man. Det är en gåta varför man inte gör det oftare när det BARA är 10 minuter av ett helt dygn och till skillnad från gymkortet dessutom är gratis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar